Friday, August 21, 2009

bertukar lagi..!

Alhamdulillah, terima berita baru lagi. syukur rezeki dimurahkan Allah. tak mampu sy mengagungkan-Nya sesuai dengan kebesaran-Nya.

tapi sy kena selalu beringat. jangan terlalu gembira dengan kejayaan ini sampai terlupa pada perjuangan yang masih jauh lagi. Allah telah merezekikan kejayaan ini agar sy terus mengingati-Nya.

seperti firman Allah dalam surah al-Nasr ketika Nabi Muhammad diberi kejayaan Membuka Kota Makkah;

"apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan(semasa engkau wahai Muhammad berjaya menguasai negeri Makkah), dan engkau melihat manusia masuk dalam agama Allah beramai-ramai. Maka ucapkalah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepada-Nya, sesungguhnya Dia amat menerima taubat."

Allah memberi peringatan agar kemenangan itu terus dikekalkan. Allah mengingatkan agar jangan leka dengan kemenangan itu sampai menjadi umat yang lemah.

begitu jugalah sy. InsyaAllah sy akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi doktor Muslimah yang dapat memberi sumbangan kepada agama. InsyaAllah...!

berita yang diterima, Medical University of Warsaw (warsaw/warszawa. sebut varshava tau) meluluskan permohonan sy. Alhamdulillah. ikutkan hati sy nak terima tawaran ke Medical University of Łódź (sebut woodge. ye sy tahu. bahasa ni agak pelik). tapi sebagai anak MARA yang baik dan mendengar kata, sy tolak tawaran Łódź dan terima Warszawa.


melepas impian sy nak jadi pioneer batch di Łódź. melepas peluang nak belajar di military medical academy. tapi Allah tahu yang terbaik untuk sy :)

1 comment: