Sunday, December 26, 2010

Thoughts: I lost count

Huhu....Alhamdulillah 'ala kulli hal :)

Journey from Brussels to Warsaw worn me up. I can't believe we actually fought with the Germans/Frenchs/Belgians/Polish to get a seat in the trains and travelled across Germany in one night in the middle of a blizzard! Subhanallah!

Jadi apa yang saya dapat di Brussels?

Banyak!

Mari saya cerita satu kisah di Royal Museum of Fine Arts Brussels.
Disini terdapat banyak karya seni pelukis-pelukis terkemuka dari zaman lampau sehingga hari ini.

Saya teringat semasa zaman sekolah rendah dan sekolah menengah dulu. Subjek pendidikan seni adalah wajib keatas semua pelajar.

Setiap kali mendapat tugasan, saya sedaya upaya menyiapkan tugasan itu dengan seratus peratus kreativiti. Malangnya, cikgu selalu beri C- untuk karya-karya saya.

Kenapa cikgu???

Kenapa??

Tak cukup cantik ke??

Saya dah separuh nyawa buat karya tu tahu!! X(


Macam ni lebih kurang karya saya semasa sekolah rendah dulu.

Tengok! Karya sebegini pun boleh masuk galeri TERKEMUKA.
Jadi kenapa lukisan saya dapat C-?????????

Sampai tingkatan 4, saya betul-betul sudah mengalah dengan subjek itu. Tapi masih diwajibkan kepada pejalar jurusan Sains. Hendak dijadikan cerita lagi, subjek itu selalu merendahkan pointer saya. GERAMM

Lukisan saya lebih cantik dari ini. Kenapa hampir-hampir dapat D????



Kolaj saya lebih menarik dan berwarna-warni. Kenapa tak pernah dipamerkan pun??

Tak mengapa.....

Read between the lines: Buat yang terbaik mengikut garis panduan Allah. Penilaian manusia selalu salah. Penilaian Allah itu yang terbaik :D

No comments:

Post a Comment